12.04.2008

Liriu y bolos colos futuros monitores de xuegos tradicionales




Esta selmana espor[a] foi convidada pola Tertulia Cultural "El Garrapiellu" al II Cursu Básicu de Monitor de Xuegu y Espor Tradicional, pa facer una breve introducción a los Bolos de Tinéu y al Liriu, dos xuegos que formen parte principal de l'actividá d'Espor d'Asturies.

No tocante al Bolu de Tinéu, amás de repasar un poco d'historia, regles y curiosidaes d'esti xuegu, propusímos-yos a los futuros monitores posibilidaes d'adaptación y formes d'acercar esta y otres modalidaes de pasabolu teniendo en cuenta les característiques de los grupos colos que temos trabayando, y los materiales y l'espaciu col que contamos. Amás tuviemos la oportunidá xugar dalguna partiduca, pa que nun se "queixara" naide.

Pal xuegu del Liriu fuimos combinando diferentes modalidaes, xuegos por equipos, toos contra toos, etc. Pa intentar treslladar una visión lo más amplia posible de la bayura formes de xugar que se dan na xeografía del país, asina como los diversos nomes que recibe, liriu, paliyu, palichu, billarda, etc. Amás d'estes formes tradicionales, tamién quisimos amosar la forma competitiva de xugar que dende va tiempo vienen empleando los nuesos vecinos de la LNB, la cual compartimos nos campeonatos internacionales como la Copa Cantabrica de Liriu-Billarda.

Pa espor[a] foi un placer compartir una tarde d'actividá física tradicional colos futuros Monitores de Xuegos y Esportes Tradicionales, gracias a la bona iniciativa de "El Garrapiellu", qu'esperamos que dientro de poco de pasu al Cursu Avanzáu, nel que contamos poder participar.

No hay comentarios: